keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

Viikonlopun kuulumisia

Viime viikonloppu oltiin sukuloimassa A:n isän luona Porissa ja käytiin siinä vähän tietenkin jazzailemassakin. Oli mahtava viikonloppu ja ihanaa päästä vaihteeksi parin päivän reissuun! Torstaina lähdettiin A:n töiden jälkeen kaverin kyydillä huristelemaan ja sunnuntai-iltana tultiin takaisin A:n veljen kyydillä, joka oli lähdössä seuraavana päivänä Venetsiaan tyttöystävänsä kanssa. Vähän kademieltä ilmassa, haluaisin itsekin lähteä jo ulkomaille! Mutta onneksi enää 2 viikkoa Pariisin reissuun, jonne mennään häämatkalle:)

Kivasti ehti Porin reissuun mahtua taas kaikenlaista, tavattiin monen monia sukulaisia ja tuttuja, vietettiin mummolassa muurinpohjalettukestejä (NAM), kävin moottoripyöräajelulla A:n isän kanssa, otettiin aurinkoa ja uitiin Yyterissä, saunottiin ja jazzailtiin. A:n isä oli ostanut isomman motskarin ja pitihän sitä tietysti päästä kokeilemaan, kyllä kiihtyi ja mahtavaa oli, vaikka puolentoista tunnin matkalla takapuoli vähän puutuikin! A polo ei päässyt kyytiin raskauden takia, mutta ensi kesänä sitten! Lueskeltiin ettei moottoripyöräilyä suositella raskauden aikana voimakkaiden kiihdytysten, jarrutusten ja tärinän takia. Eikä tietenkään myöskään sen takia, että pienetkin onnettomuustilanteet ovat heti vaarallisia. Yritetään tässä muutenkin noudattaa suosituksia eikä oteta turhia riskejä ja toi nyt olis kuulunut niihin. Eihän tässä syödä tyhjiöpakattuja kalojakaan listeriariskin vuoksi, vaikka kuinka moni edes on saanut listerian?! Pieni riski, mutta silti täysin turha. Ei oo elämä tuntunut siltikään yhtään vaikeammalta (sanon minä A:n puolesta:D no ei ole valitusta kuulunut kyllä kärsijänkään suunnalta). Tää moottoripyöräjuttu on oikeastaan ainoa mielipahaa aiheuttanut, koska A:lla oli tarkoituksena mennä  muutaman päivän motskarireissulle isänsä kanssa ja se täytyy nyt jättää ens kesään.
Komee on pyörä!
Yyterissä oli muuten aivan ihanaa uida! Jos paikka ei ole tuttu, niin se on yksi pohjoismaiden pisimpiä uimarantoja (hiekkarantaa peräti 6km kertoo Wikipedia!). Vesi syvenee todella loivasti ja ranta on hiekkapohjainen. Innostuttiin kokeilemaan A:n kännykkää veden alla, sen saa upottaa veteen. Otettiin sitten selfieitä ja uintikuvia veden alla, harmi että vaikka vesi pinnalta katsottuna on todella kirkasta, niin pinnan alla se näyttää sameammalta. Rannalla mietittiin, että varmaan meidän bebe tahtoo aina kesäisin viettää reippaasti aikaa Porissa, ihan vaan jo tuon rannan takia:D Itse ainakin ollaan oltu lapsena sellasia vesipetoja että kokoajan olis pitänyt päästä rannalle ja uimaan!

A sukeltaa
Lauantaina mentiin jazzeille kuuntelemaan musaa. Nähtiin mm. Patti Smith, Jamie Cullum, James Blunt, Lulu James ja Kelis. Kaikki veti hyvin, mutta Keliksestä olin ihan fiiliksissä ja tanssin koko keikan! Sitä sinne ennenkaikkea mentiinkin kuuntelemaan, oon tykännyt yli 10 vuotta siitä ja toi uus levy Food on aivan erinomainen. Kuunnelkaas vaikka Rumble tai Jerk Ribs! Jälkikäteen A:n alavatsaa alkoi nippailla paljon, ilmeisesti kovat bassot sai pikkusen hereille. Säikähdettiin tietysti, mutta on niitä nippailuita ollut muutenkin välillä. Ja kyllähän muusikotkin tekee keikkaa raskaana, joten ehkei siitä vielä haittaa ollut, kun ei ole sikiön kuulokaan vielä kehittynyt.

Nappailin videota esityksistä ja tietysti paljon kuviakin. Tässä niistä muutama

Ihana Kelis
Väsyneitä juhlijoita

Jazz-kadulta

Vauvauutisiakin oli tarkotus kertoa, mutta A:n mummu oli jo ehtinyt ne kaikille paljastaa, joten onnentoivotuksia sateli:) Osa oli kuulemma muutenkin arvannut, samaa olen kuullut kyllä omiltakin sukulaisiltani! Kai se on se, että ollaan pitkään oltu yhdessä ja tykätään lapsista ja nyt oli noi häät. Tietysti esiteltiin kaikille innolla ultrasta saatuja kuvia, joita on näytetty Helsingin päässäkin mun sukulaisille. Kaikki on ihanan innostuneita! Tuntuu jotenkin kuin olisi päässyt "parempiin piireihin" häiden ja raskausuutisten jälkeen; tuntemattomiakin kiinnostaa yhtäkkiä ja meihin suhtaudutaan eri tavalla. Outoa.

Käytiin vierailulla myös yhden A:n ystävän luona, jonka vauva syntyi vuosi ennen meidän laskettua aikaa ja ollaan saatu sieltä aiemminkin jo vauvanvaatetta ja nyt tuli kaksi kassillista lisää! Saatiin pari talvihaalaria sekä Reiman välikausihaalari, BabyBjörnin rintareppu, yökkäreitä, bodyja, pöksyjä, sukkia ja myssyjä. Täytyy sanoa, että noi pikkuruiset vaatteet on kyllä aivan tajuttoman sulosia!! Meillä alkaa olemaan niitä kyllä jo aika arsenaali, lipasto täynnä..
Tällasia asuja

Ihana nalletakki kokoa 56, saadaan heti pukea hänet siihen!

Velourhupparin takana on hauska kisukuva